Betalingstjeneste
Transaktioner, som gennemføres på SnowTrex med kreditkort, sikres gennem betalingssystemet Stripe (www.stripe.com). Alles informationer, som anvendes under betalingsprocessen, er krypteret med en SSL-protokol. Disse data kan hverken opdages, tages imod eller blive anvendt af andre. De gemmes heller ikke i vores datasystem.
Stripe er en teknisk tjenesteudbyder og er ikke ansvarlig for klager, som har at gøre med bestillinger. Disse skal direkte afklares med SnowTrex og/eller din bank.
Stripe er en teknisk tjenesteudbyder og er ikke ansvarlig for klager, som har at gøre med bestillinger. Disse skal direkte afklares med SnowTrex og/eller din bank.
Frequently Asked Questions
Her finder du svar på de oftest stillede spørgsmål - i kronologisk rækkefølge fra søgning til booking af rejser og fra rejsen til skiområdet til turen tilbage.
Indhold
1. Søg og book
- Hvordan finder jeg den passende rejse? Hvis du har en ønsket dato for din ferie, kan du bruge søgemaskinen ”Søg & book”. Her kan du bl.a. indskrænke din søgning til rejsemål og antal personer. Alternativt har du mulighed for at se vores ferieverdener & rejsekategorier eller Last Minutes. Er det noget for dig med en usædvanlig uge med party og pister til en billig pris? Så er det måske noget for dig med vores events.
- Hvilke former for indkvarteringer og indkvarteringskategorier er der? En udførlig oversigt over vores indkvarteringer finder du her.
- Hvordan booker jeg? Onlinebooking: Efter valg af bolig og værelseskategori bliver du vejledt gennem hele bookingprocessen.
Telefonisk booking: Du er velkommen til at ringe til os. Hav venligst navne på alle deltagere samt fødselsdatoer på alle parat. - Er liftkortet inklusiv? Som regel er liftkortet inkluderet i rejsens pris. Videre informationer heromkring findes her.
Al info omkring tilføjelser til bookingen findes under punkt "Kan jeg booke noget ekstra til min allerede bookede rejse?". - Er der nogen fordele ved at booke ski- og snowboardkurser samt udstyr på forhånd? Ja, på grund af vores langfristede kontrakter med vores partnere betaler man mindre hos os for ski- og snowboardkurser eller udstyr i forhold til de lokale priser.
- Hvilke rabatter er der? Alt efter indkvarteringstype og alderen på de rejsende fås der rabat på mange indkvarteringer - endda op til 100 % for børn! Den nøjagtige værdi af rabatten vises automatisk, når du opretter eller booker et uforpligtende tilbud online. Derudover er der ofte nedsatte priser på leje af udstyr.
- Hvor kort tid før kan jeg booke? Du har mulighed for at booke en rejse indtil sidste hverdag (man-fre) før ankomstdatoen indtil ca. kl. 15. Man kan betale via bankoverførsel eller kreditkort. Ved kortfristede bookinger, ca. 2 uger før ankomstdato, anbefaler vi at betale med kreditkort. Hvis du gennemfører en bankoverførsel, har vi hurtigst brug for en betalingsdokumentation. Efter at vi har modtaget dokumentation på, at en bankoverførsel er gennemført eller en kontantindbetaling er gået ind på vores konto, modtager du dine rejsepapirer. Flere oplysninger omkring betalingen finder du her her.
- Hvad menes der med booking "på forespørgsel"? „Booking på forespørgsel“ betyder, at det ønskede værelse ikke er en del af vores kontingent – efter din bindende booking - skal vi forespørge på værelset hos indkvarteringen. Behandlingen af denne booking på forespørgsel kan tage op til 7 hverdage og i denne periode er du bundet af din booking. I langt de fleste tilfælde får vi dog en tilbagemelding efter ca. 3 hverdage. Bekræfter indkvarteringen, at værelset ledigt, vil du kort tid efter få tilsendt din rejsebekræftelse/regning pr. e-mail.
Er værelset ikke ledigt, kan bookingen ikke bekræftes og vi vil kontakte dig telefonisk eller pr. mail. Vi hjælper gerne med at finde alternativer. Du er selvfølgelig ikke forpligtet til at tage imod et alternativt forslag og bestemmer helt selv om du vil booke det eller ej. - Hvordan kan jeg indløse et eller flere gavekort? Der er to slags gavekort: Gavekort, som gælder pr. booking, og gavekort som gælder pr. person. På gavekortet er der angivet, hvilken slags det er.
Gavekort pr. person:I dette tilfælde er det muligt at indløse flere gavekortnumre pr. booking. Skulle værdien af gavekortene overstige rejseprisen for den pågældende rejse, er det ikke muligt at ”genbruge” et overskydende beløb, det falder ganske enkelt væk. Det er altså ikke muligt at tilgodeskrive det overskydende beløb.
Gavekort pr. booking: Her er det kun muligt at indløse ét gavekortnummer pr. booking. Derudover er det i nogle tilfælde kun muligt at indløse gavekortet ved en bestemt mindstepris pr. person eller ved en bestemt mindstepris pr. booking (se info på selve gavekort).
Gavekort kan indløses ved onlinebooking, dette er også angivet på gavekortet. Nummeret/numrene på gavekort skal angives i det sidste led af bookingsprocessen. Har du et/flere gavekort, som gælder pr. person, skal du angive nummeret/alle numrene i feltet ”gavekort” under ”1. rejsedeltager” (f.eks. 12345, 54321, 45678). Det første gavekortnummer gælder for ”1. rejsedeltager”, det andet nummer for „2. rejsedeltager” osv.
Ved gavekort, der gælder pr. booking, bliver prisnedsættelsen tilskrevet „1. rejsedeltager”.
Når nummeret/numrene på gavekortene og hovedtilmelderens personlige oplysninger er angivet, skal du bekræfte ved at klikke på funktionen „Indløs gavekort“. Derefter vil værdien af gavekortene blive fratrukket rejseprisen, og en ny prisoversigt vil poppe op med den endelige rejsepris. Herefter skal du endnu en gang klikke på ”BINDENDE BOOKING” for at endeligt booke.
- Kan jeg booke noget ekstra til min allerede bookede rejse? Bookingtilføjelser (personer, lejeudstyr, kursus, forlængelse/udvidelse af liftkort, forplejning, ekstra ydelser alt efter tilbuddet, se bookingprocess) kan som hovedregel ske telefonisk eller pr. e-mail indtil kl. 14.00 på på hverdagen (man-fre) før check-in dato, såfremt det nye restbeløb betales pr. kreditkort. I dette tilfælde trækkes det nye restbeløb automatisk fra din konto. Bookingtilføjelser, der ønskes betalt pr. bankoverførsel, kan kun ske indtil 16 dage før rejsens begyndelse. Hvis du oprindeligt har booket rejsen med bankoverførsel, anbefaler vi, at du først ændrer betalingsmetode via betalingslinket i din rejsebekræftelse og derefter kontakter os.
- Er babyer medforsikret gennem forældrene? Der kan ikke bookes forsikring til spædbørn (t.o.m. 24 måneder ved rejsens start). Hvis der ønskes forsikring, kan den bookes på egen hånd (dog ikke muligt gennem os).
- Kan jeg booke en rejse på 2 uger? Da størstedelen af vores rejser bliver tilbudt til 7 nætter, er en 2-ugers pakkerejse desværre ikke mulig. Det er dog muligt at booke to enkeltrejser efter hinanden (tjek venligst først om de er til rådighed!). Hvis du vil stå på ski på lørdagen mellem de to uger, skal du forlænge liftkortet til 7-dages, men kun til den første uge. Venligst informer os direkte efter gennemførsel af bookingen, dermed en tilsvarende sammenhængende bearbejdelse kan blive gennemført. Da det dog drejer sig om 2 selvstændige bookinger, vil alle nødvendige papirer blive sendt separat for hver uge.
- Hvordan finder man en kørestolsvenlig indkvartering? Efter du har lavet en første søgning med dine kriterier (rejsemål | personer | rejseperiode | rejsens varighed), åbner sig vores filter på den venstre side. Under "indkvarteringens faciliteter" kan man filtrere indkvarteringer der er kørestolsvenlige. Derefter vises kun indkvarteringer, som principielt har kørestolsvenlige faciliteter.
Vi kan meget gerne forespørge bindende ved den ønskede indkvartering, om de har ledige kørestolsvenlige værelser ledige i den ønskede rejseperiode. Hertil kan du kontakte os telefonisk. - Kan jeg som mindreårig booke en rejse? Er det nødvendigt med en samtykkeerklæring? Hvis du er hovedtilmelder af rejsen og til bookingtidspunktet er mindreårig, men alligevel over 16 år, skal vi fra din side have en skriftlig erklæring fra forældrene, at de er indforstået med rejsen. Send os venligst denne erklæring hurtigst muligt pr. e-mail (brug venligst denne standardformular), da bookingen ellers ikke kan bearbejdes.
- Til hvilke datoer anbefales det at booke meget tidligt? På grund af den store efterspørgsel anbefaler vi at booke tidligt, når man vil rejse til jul, til nytår, over karneval sowie i påsken.
- Er mine data krypteret? Vi benytter os af den nyeste krypteringsteknologi Secure Socket Layers (SSL), som skal beskytte dine personlige oplysninger og kryptere disse. SSL gælder som verdens mest sikre dataoverførselsmetode på internettet. Alle dataudvekslinger mellem din browser og vores webside, hvor der bliver givet adgang til personlige data, er krypteret og således sikrer man mod tab, manipulation, skader og fejl. Hos os er dine personlige oplysninger i sikre hænder!
Yderligere information omkring beskyttelse af personlige data, finder du her. - Kan jeg tage mit kæledyr med på ferie? Når du har afgivet en indledende søgning med kriterierne (destination | personer | rejseperiode | rejselængde), åbnes vores filtermuligheder i venstre side. Disse giver dig mulighed for at indstille filteret "Kæledyr er mulig" under punktet "Indkvarteringens faciliteter". Listen med resultater viser kun indkvarteringer, hvor det generelt er muligt at medbringe dit kæledyr.
Se venligst beskrivelsen af indkvarteringen under punktet "Kæledyr" for at finde ud af, om kæledyr uden videre er velkomne, eller om der skal forespørges hos indkvarteringen eller anmeldes på forhånd. Eventuelle omkostninger på indkvarteringen i forbindelse med kæledyret eller yderligere nødvendige krav er ligeledes angivet her.
Hvis der er behov for en forespørgsel eller forhåndstilmelding, og din rejse skal finde sted om mindre end 42 dage (6 uger), anbefaler vi, at du ringer til os, inden du foretager din booking. Hvis rejsen skal finde sted om mere end 6 uger, er du velkommen til at booke online og blot sende os en e-mail direkte bagefter med angivelse af dit bookingnummer. Angiv venligst dit kæledyrs race samt størrelse og vægt. - Hvordan fungerer vores besked-service "jeg vil gerne have besked"? Din ønskede indkvartering kan ikke bookes endnu? Slet ikke noget problem, for med vores besked-service tilbyder vi dig en gratis mail-service, som informerer dig uforpligtende, så snart den ønskede indkvartering igen kan bookes på vores hjemmeside. Du kan finde yderligere oplysninger her.
2. Betaling
- Hvornår og hvordan skal rejsen betales? Med modtagelsen af rejsebekræftelsen har den første betaling på 25 % forfaldsdato (evt. sammen med den bookede forsikring). Restbeløbet forfalder 6 uger før rejsens begyndelsesdato. Sker tilmelding indenfor de 6 uger, har hele rejsens pris forfaldsdato med det samme. Der kan betales pr. overførsel eller med kreditkort. Rejsepapirer kan først tilsendes, når den komplette rejse er betalt. Dog tidligst 14 dage før rejsens begyndelsesdag.
- Hvordan skal betalingen overføres? I løbet af få dage efter din booking vil du modtage en rejsebekræftelse pr. e-mail, hvor du finder vores bankforbindelse samt reference, der skal angives ved bankoverførslen. Vores konto er en Euro-konto hos Commerzbank Köln, men beløbet skal overføres i valutaen DANSKE KRONER. Vælg SEPA-bankoverførsel for at undgå ekstra gebyrer.
Eventuelle gebyrer i forbindelse med bankoverførslen skal betales af dig, vælg venligst "OUR" ved omkostfordeling for at undgå en ekstra overførsel til os med nye gebyrer.
Overførslen bedes foretaget indenfor den angivne tidsramme.
Skal vi bruge et betalingsbevis fra dig ved en kortfristet booking, kontakter vi dig. I dette tilfælde beder vi om, at du følger de følgende punkter nøjagtigt:
Send beviset pr. mail til info-dk@snowtrex.com
Vær opmærksom på, om beviset er gyldigt i forhold til vores regler herom.
Hvad betalingsbeviset skal indeholde:
- Modtager er „TravelTrex GmbH“.
- TravelTrex GmbHs bankoplysninger (IBAN + BIC) skal være angivet fuldstændigt, korrekt og læseligt – oplysninger finder du på din rejsebekræftelse/regning.
- Bankens logo skal fremgå.
- Beløbet skal stemme overens med det ikke-betalte/opkrævede beløb.
- Beviset må ikke være et word- eller tekstdokument.
- Der skal være tydeligt, at overførslen er gennemført: f.eks. screenshot fra netbanken med anvendt nøglekode, eller et bevis i papierform med din underskrift samt din banks underskrift og stempel.
- Din saldo må ikke være i minus efter overførslen.
- Når du ser den ønskede side på din skærm, så skal du
- trykke på tasten „PrtSc“ eller
- samtidigt „Control“ og „PrtSc“
- Åbn et worddokument og sæt screenshot’et ind med „Control“ og „V“.
- Gem filen og send denne til os som vedhæng til en e-mail.
Efter modtagelse af et gyldigt betalingsbevis, sender vi ca. 14 dage før rejsens begyndelse dine rejsepapirer til dig. - Hvordan betales der med kreditkort? Hav følgende oplysninger klar ved booking:
- Bank
- Kortindehavers navn
- Kortnummer
- Udløbsdato
- Kontrolcifre
Ved Visa- og Mastercard består CVC-koden af de tre sidste cifre i underskriftsfeltet på bagsiden af kreditkortet.
Ved American Express finder du den 4-cifrede CVC-code påforsidenaf kreditkortenover kortnummeret.
Vær opmærksom på, at der ved betaling med kreditkortet American Express er et gebyr på 3 %. Betaling med kreditkortene VISA og Mastercard er gebyrfrit.
Afvikling af transaktionen sker via betalingstjenesten Stripe. Yderligere informationer finder du her.Venligst bemærk, at vi efter din onlinebooking hæver $1,- fra din konto. Dette beløb refunderes igen direkte efter verificeringen af dit kreditkort.
- Er mine data krypteret? Vi benytter os af den nyeste krypteringsteknologi Secure Socket Layers (SSL), som skal beskytte dine personlige oplysninger og kryptere disse. SSL gælder som verdens mest sikre dataoverførselsmetode på internettet. Alle dataudvekslinger mellem din browser og vores webside, hvor der bliver givet adgang til personlige data, er krypteret og således sikrer man mod tab, manipulation, skader og fejl. Hos os er dine personlige oplysninger i sikre hænder!
Yderligere information omkring beskyttelse af personlige data, finder du her.
3. Rejseforberedelser
- Hvad skal jeg være opmærksom på, hvis jeg booker en rejse til udlandet? (indrejse- og sundhedsbestemmelser)? Inden du tager til udlandet skal du sikre dig, at du har et gyldigt pas med. Kørekortet er ikke et gyldigt ID-kort ved grænseovergange.
Hvis du har en anden nationalitet end dansk, har dobbelt statsborgerskab eller rejser til destinationer udenfor EU skal du huske, at du måske har brug for et visum. Det kan tage et par uger og skal derfor ansøges hurtigst muligt. Hvis du har brug for informationer fra os til ansøgningen, kontakt os i god tid.
Indenfor EU findes der ingen direktiver, hvad det angår vaccinationer for rejser til udlandet. Dog anbefaler vi at have en oversigt over sin egen vaccinationshistorie (især hvis der sker en ulykke). Indhent venligst informationer om indrejse- og sundhedsbestemmelser på Udenrigsministeriets hjemmeside.
Derudover anbefaler vi en rejseforsikring, for at mindske risikoen for høje udgifter i forbindelse med en ulykke inden eller under rejsen. - Hvornår og hvordan får jeg rejsepapirerne? Alle rejsepapirer bliver tilsendt pr. e-mail ca. 14 dage før rejsens start. Rejsepapirerne er vedhæftet e-mailen som PDF-dokument. For at læse PDF-dokumenter skal man have installeret Acrobat Adobe Reader på sin computer, har du ikke dette program, kan du downloade det ganske gratis. Du finder et link til gratis downloading i e-mailen. I tilfælde af, at du ikke har angivet en e-mail, får du rejsepapirerne tilsendt pr. post. Voucherne for indkvarteringen og liftkortene udstedes kun på hovedtilmelderen, alle andre ekstra er udstedet på de tilmelde personer.
- Skal jeg selv medbringe sengelinned og håndklæder? Om sengelinned og håndklæder forefindes i din lejlighed, og om disse kan lejes på stedet, kan du læse dig til i boligbeskrivelsen. På hoteller, i pensioner og Gasthöfe er sengelinned og håndklæder altid inkluderet.
- Hvordan er køkkenerne i lejlighederne udstyret? Køkkenet er som regel udstyret med service, gryder, komfur og ovn/mikroovn. Opvaske- og rengøringsmiddel samt toiletpapir skal man selv medbringe. Ellers kan alt dette også købes i det lokale supermarked.
- Hvad skal jeg medbringe på min ferie? Findes der en huskeliste?
4. Kørselsvejledning og ankomst
- Får jeg en kørselsvejledning, når jeg har valgt en kør-selv-rejse? Nej. Sammen med dine rejsedokumenter modtager du et link til en gratis ruteplanlægger, hvormed du kan opstille en nøjagtig rutebeskrivelse. Hvis du vil planlægge din rejse endnu tidligere, finder du på siden for indkvarteringen under fanebladet "rejsen til/kort" en oversigt og et link til en ruteplanlægger. Dermed er det nemt at finde vej til destinationen.
- Hvilke transportmuligheder er der? En oversigt over alle mulige transportformer samt nærmere info derom, finder du her.
- Hvornår skal man senest checke ind? Som regel finder check-in sted om eftermiddagen på ankomstdagen. Nærmere information fremgår af dine rejsepapirer. Hvis du først ankommer efter kl. 18, er det vigtigt, at du kontakter indkvarteringen i god tid inden.
- Hvordan får jeg det bedste ud af min ankomstdag? Gå f.eks. en spadseretur i området, gå på shoppingtur eller udnyt muligheden til at deltage i et af de mange lokale aktivitetstilbud. Vil du hellere ud og bruge tiden på pisterne, er der mulighed for at købe et én-dags- eller et halvdagsliftkort ved liftstationernes kasse. På alle skisteder er der mulighed for at få opbevaret bagage, i Frankrig koster det dog nogle steder et mindre gebyr.
5. På stedet
- Skal jeg betale turistskat? De fleste steder er der turistskat, der skal betales lokalt. Som regel finder du oplysninger om turistskatten under "Omkostninger/ydelser på stedet". Hvis dette ikke er tilfældet, og turistskatten ikke er angivet som en inkluderet ydelse, havde vi ikke nærmere oplysninger på tidspunktet for din booking. I dette tilfælde vil du modtage yderligere oplysninger ved ankomsten til destinationen.
- Skal jeg betale depositummet for lejligheden kontant eller med kreditkort? Ved betalingen af depositum er betaling med følgende kreditkort muligt (f.eks. Mastercard, Visa, American Express, Diners). Det er dog også muligt at betale med kontanter.
- Hvornår får jeg mit depositum tilbage? Hvis der ikke er sket skader, får du det indbetalte depositum, som du betalte kontant, udbetalt på afrejsedagen i indkvarteringens reception eller fra rejseguiden. Blev depositummet betalt med kreditkort, bliver beløbet nogle dage senere (kan dog nogle gange tage op til 3 uger) frigivet på kreditkortet.
- Bliver ski- og snowboardkurser tilbudt? På mange skisteder tilbyder vi ski- og snowboardundervisning.
Er det ikke muligt at vælge kurser i bookingprocessen, kan man booke det ønskede hos den lokale skiskole på den pågældende destination. I mange byer arbjeder vi sammen med partnerskiskoler, hvor man på stedet får rabatter mellem 5-12 % på ski- og snowboardkurser. Såfrem vi tilbyder en rabat, fremgår det af de inklusive ydelser i tilbuddet. Sammen med rejsedokumenterne modtager du en voucher, som skal fremlægges i skiskolen på stedet, for at få den tilsvarende rabat. - På hvilket sprog bliver der undervist på ski- og snowboardkurserne? Disse bliver foruden landets sprog også tilbudt på engelsk.
- Hvor kan jeg hente mit lejede udstyr? Du kan booke udstyret for perioden fra dagen efter din ankomst til afrejsedagen. Som regel kan du dog allerede hente dit lejeudstyr om eftermiddagen på ankomstdagen ved at aflevere din voucher i sportsbutikken. Du finder adressen på din voucher. Hvis der ikke er en nøjagtig adresse på voucheren, men kun navnet på skiudlejningsbutikken, er der flere butikker fra samme udbyder på skisportsstedet. I så fald kan du selv vælge, i hvilken afdeling af den navngivne kæde du ønsker at hente det lejede udstyr.
- Hvilken forplejning tilbyder husene? Du kan vælge mellem lejligheder uden forplejning, pensioner med morgenmad og hoteller med 1/2 pension, helpension eller All Inclusive. For informationer om den ønskede forplejningsform, se vores sider over boligmuligheder. Forplejningen starter i reglen på ankomstdagen med aftensmad (ved booking af 1/2 pension, helpension og All Inclusive) og ender med morgenmad på afrejsedagen.
- Hvor bliver maden serveret, når jeg har booket "forplejning" ekstra? Har du booket forplejning, bliver maden serveret i en nærliggende restaurant eller på et nærliggende hotel.
6. Afrejse og hjemrejse
- Hvornår skal jeg checke ud? Tidspunktet for check-out skal ske omkring kl. 10 om morgenen på afrejsedagen. Nærmere information finder du i dine rejsepapirer, eller såfremt der er en guide, fås informationerne også af denne.
- Er der mulighed for at stå på ski på afrejsedagen? Hvis du ønsker at komme ud på pisterne på afrejsedagen også, er der mulighed for at forlænge dit liftkort mod en merpris direkte ved online-bookingen. Vælg hertil ganske enkelt 7-dages liftkortet. Selvfølgelig kan en ekstra dag på ski også bookes til telefonisk eller pr. e-mail indtil kl. 14 på hverdage (man-fre) før ankomstdato, eller du kan selv gøre det på skistedet, dog til en dyrere pris. Der er mulighed for at få bagage opbevaret indtil afrejse, dog nogle steder mod gebyr. Nogle steder er der også muligt at få sig et bad efter den sidste tur på pisterne (gebyr kan forekomme).
7. Afbestilling af rejsen
- Hvordan kan jeg afbestille min bookede rejse? Før rejsens begyndelse kan du til enhver tid afbestille din rejse. Afbestillingen skal gennemføres af hovedanmelderen af rejsen, og afbestillingen skal ske skriftligt (e-mail). Omkostningerne ved afbestilling vil blive opkrævet i henhold til vores Generelle forretnings- og rejsebetingelser (punkt 4). Flere informationer finder du her.
Ønsker du at afbestille hele bookingen? De aktuelle afbestillingsomkostninger samt muligheden for selv at afbestille hele bookingen direkte kan du finde i dit personlige My SnowTrex kunde-login.
For at anmode om betingelser for delvis afbestilling, udskiftning af rejsedeltagere eller ombooking, eller for andre spørgsmål vedrørende afbestilling, bedes du sende os en mail med angivelse af dit bookingnummer til afbestilling-dk@snowtrex.com eller via kontaktformularen i dit personlige My SnowTrex kunde-login.
OBS! Afbestillinger via e-mail/kontaktformular modtages mandag- fredag fra kl. 09.00-. Hvis afbestillingen modtages efter , er den følgende arbejdsdag (mandag-fredag) afgørende for afbestillingsdatoen. - Hvordan kan jeg undgå afbestillingsudgifter? Booking af vores Flex-Option giver dig mulighed for uden problemer én enkelt gang gratis at afbestille din booking eller boligenhed(er) eller ombooke til den dagsaktuelle pris, indtil 32 eller endda 16 dage inden ankomst. Her finder du alle informationer omkring Flex-Option.
Hvis du samtidigt med din afbestilling har en anden person, som kan overtage din plads og rejse i stedet for dig, opstår der ligeledes ingen afbestillingsomkostninger for dig. Den nye stedfortrædende rejsedeltager overtager alle bookede serviceydelser (undtaget dog forsikringer).
Hvis du ikke har booket Flex-Option til og en ombooking til en anden rejsedato eller et andet rejsemål er en mulighed for dig, finder du her alle informationer omkring mulighederne for ombooking.
Vi anbefaler, at du også booker en forsikring afbestillings- og rejseafbrydelsesforsikring. Når du booker en forsikring, kan du ikke afbestille gratis, men forsikringen refunderer dig de fulde afbestillingsomkostninger (fratrukket en lille selvrisiko), hvis du er nødt til at afbestille rejsen af en forsikret grund (f.eks. sygdom) inden afrejse. Afbestillingsomkostningerne kan ellers beløbe sig til op til 90 % af rejsens pris. - Kan jeg ombooke min rejse? Alle infos til ombookingsmulighederne finder du her.
Vil du gøre en konkret ombookingsforespørgsel, send os venligst en e-mail til afbestilling-dk@snowtrex.com. - Er det bedst at bestille en rejseafbestillings- og rejseafbrydelsesforsikring? Rejseafbestillingsforsikringen (inkl. rejseafbrydelses-forsikring) er så vigtig, at vi har valgt at tilbyde dig denne forsikring.
En afbestillingsforsikring sikrer, at du får erstattet de komplette afbestillingsomkostninger (eventuelt fratrukket en mindre selvrisiko), omkostningerne kan være på helt op til 90 % af rejseprisen, hvis du f.eks. er nødt til at afbestille af en erstatningsberettiget grund (f.eks. sygdom).
Rejseafbrydelses-forsikringen giver dig en del af rejseomkostningerne tilbage, selv hvis du skulle blive nødt til at afbryde rejse af en erstatningsberettiget grund. Så for at undgå det økonomiske tab ud over den "frustration", som en aflyst rejse medfører, anbefaler vi på det kraftigste at tegne en afbestillings- og rejseafbrydelsesforsikring. - Hvordan gør jeg krav på den erstatning, som min afbestillings- eller rejseafbrydelsesforsikring gør mig berettiget til? Hvis du har tegnet en afbestillingsforsikring (inkl. rejseafbrydelses-forsikring) og du må aflyse eller afbryde rejsen af forsikret grund, skal du kontakte rejseforsikringsselskabet direkte (ikke os) for at få refunderet afbestillingsomkostningerne med angivelse af forsikringspolicens nummer. Forsikringspolicenummeret er identisk med rejsebekræftelsens nummer.
Forsikringsselskabets kontaktdata finder du på forsikringspolicen. Forsikringsselskabet kan også fortælle dig, hvilke dokumenter, du skal indsende for at få erstatningen udbetalt (f.eks. afbestillingsbekræftelse, lægeattest). På forsikringsselskabets hjemmeside er det også muligt at indsende skadesanmeldelsen direkte online. Alle vigtige informationer omkring aflysning eller afbrydelse af rejsen, finder du i forsikringspolicen.
8. Hverv en ven
- Hvad gemmer der sig bag vores "hverv en ven" hos SnowTrex? Du har booket en dejlig skiferie hos SnowTrex? Så del din glæde og og få dobbelt glæde af det.
For hver vellykkede anbefaling vil SnowTrex gerne takke dig med en stor rabat på din næste skiferie.
Dine hvervede venner får automatisk 450 kr. i rabat på deres første booking. - Hvad er min fordel, hvis jeg hverver nye kunder? Du får for hver vellykkede anbefaling 5 % af dine venners rejsepris som en rabatkupon, som du kan benytte ved din egen næste booking. Rabatkuponen får du tilsendt pr. mail efter at dine venner har været på skiferie.
Et eksempel: Hvis den nye kundes rejse har en værdi af 2.000 DKK, får du som hvervende en rabatkupon på 100 DKK til din næste rejse hos SnowTrex.
Generelt gælder: Jo flere venner du henviser til os, desto billigere - eller endda gratis - bliver din næste skiferie! - Hvem kan hverve - Og hvordan foregår det? Forudsætningen er, at du som hvervende allerede er kunde hos SnowTrex.
Det er muligt at hverve enhver, der ikke er kunde hos SnowTrex.
På vores info-side til hverv-en-ven finder du en detaljeret beskrivelse, hvordan det fungerer med at hverve en ven eller bekendt.
Pr. sæson kan der maksimalt hverves 8 venner. Skulle du hverve flere venner, glæder vi os naturligvis. Dog er det så af skattemæssige årsager nødvendigt med et CVR-nummer. - Hvornår og hvordan tilsendes gavekortet? Når den henviste vens skirejse er gennemført, vil du som hvervende automatisk modtage din rabatkupon med den tilsvarende kuponkode pr. mail.
Hvis der henvises til mere end én ven, vil den eksisterende kuponværdi forhøjes, indtil du som hvervende indløser din kupon ved din næste booking hos SnowTrex. - Hvor og hvornår kan gavekortet indløses? Gavekortet kan indløses ved online-booking af din næste rejse på SnowTrtex-hjemmesiden. Gavekortnummeret indtastes i bookingprocessen og rejseprisen reduceres automatisk.
Wenn die Höhe des Gutscheins den Reisepreis übersteigt, ist die Reise für Sie komplett kostenlos.
Venligst bemærk, at dette gavekort ikke kan kombineres med andre rabatter eller gavekort. Det kan heller ikke ikke indløses for en bestående booking. Yderlige infos står på gavekortet. - Hvor længe gælder gavekortet? Gavekortet gælder i den sæson, hvor den nye kunde rejser samt hele efterfølgende sæson.
- Hvor kan jeg se hvilken værdi mit gavekort har? Hvor kan jeg se, hvor mange venner jeg har hvervet? Når den henviste kundes skirejse er gennemført, vil du som hvervende automatisk modtage en mail med en rabatkupon og med det aktuelle beløb.
Hvis der henvises til mere end én ven, vil den eksisterende kuponværdi forhøjes, indtil du som hvervende indløser din kupon ved din næste booking hos SnowTrex. - Hvordan får jeg linket, så jeg kan hverve venner? På vores infoside angående Hverv en ven finder du et felt. Indtast din e-mailadresse og vi sender dig dit personlige anbefalings-link.
- En ven har glemt, at klikke på anbefalings-linket inden bookingen. Kan bookingen alligevel godkendes som hvervning? Nej, det er desværre ikke muligt.
Den hvervede nye kunde skal under alle omstændigheder klikke på anbefalings-linket på vores hjemmeside www.snowtrex.se så vi automatisk kan tildele hvervningen.
9. Generelle spørgsmål
- Hvad er Best-Price-garanti? Finder du en rejse hos et andet rejsebureau, hvor rejsen er billigere end en af vores rejser (med helt den samme tilgængelighed og helt samme ydelser), så send tilbuddet til os senest på bookingdagen via e-mail til bestprice-dk@snowtrex.com og vi garanterer dig en bedre pris på 80 kr. på den samlede rejsepris. Dette gælder ikke for senere ombooking af rejsen og kan ikke kombineres med rabatkoder.
Men vi er sikre på, at du ikke finder bedre priser end vores! - Hvad er snegaranti? Er alle skiområder, der er inkluderet i det bookede liftkort - højeste punkt i skiområdet skal ligge på mindst 1.900 m - lukket 5 dage før rejsestart (ankomstdag), kan du gratis ombooke til en anden skirejse indenfor samme tidsrum (såfremt der er ledige pladser, der gælder den dagsaktuelle pris for den nye rejse, uden Last Minute & Deals-rabat, gældende for rejser med ankomst fra den 01-01 til den 15-03).
For at gøre krav på vores Snegaranti, skal du kontakte os nøjagtigt på deadline-dagen for Snegarantien (5 dage før rejsens begyndelse/ankomstdag, fx om mandagen såfremt ankomstdagen er en lørdag) pr. mail til snegaranti-dk@snowtrex.com. - Hvad er huse, som er kaldt "uspecificeret pension + stednavn“? Hvis indkvarteringstedets navn ikke bliver vist, og der i stedet står „uspecificeret pension“ + stednavn“, får man af turistkontoret først på selve destinationen at vide, i hvilken pension man skal bo i. Vores ”uspecificerede pensioner” er pensioner, som tilbyder morgenmad og hyggelige værelser med bad eller douche og wc. Det kan ikke garanteres, at en gruppe kan blive indkvarteret samme sted.
- Hvad betyder det, når det står "tilbudspris" efter navnet på et indkvarteringssted? Nogle huse/værelser er at finde to gange i oversigten: med "tilbudspris" og uden. Såfremt beskrivelsen er ens, betyder det, at vi kan tilbyde disse værelser/lejligheder til ekstra billige priser. Der er ingen forskel på alm. værelser/lejligheder, og "tilbudspris"-værelser/lejligheder. Det kan derfor betale sig at checke "tilbudspris"-indkvarteringerne for frie sengepladser. Nærmere informationer omkring søgning efter indkvarteringer, se her.
- Hvad betyder "uden forplejning", "m. morgenmad", "1/2 pension" "helpension" "All Incl." og "douche/wc"? Uden forplejning = dvs. selvforplejning
M. morgenmad = overnatning med morgenmad
1/2 pension = overnatning med 1/2 pension (morgenmad + aftensmad)
Helpension = overnatning med helpension (morgenmad + frokost + aftensmad)
Douche/wc = Værelset har bad med douche og wc
Bad/wc = værelset har bad med badekar og wc - Hvad er vores Crazy Booking Night? Til vores Crazy Booking Night får man indenfor den nævnte rejseperiode nedsatte rejser. Priserne gælder altid indenfor en bestemt rejseperiode f.eks. i for- eller eftersæson eller til bestemte rejsemål og er indenfor Crazy Booking Night allerede trukket fra prisen.
Man kan til en Crazy Booking Night kun booke så længe der er plads og vores Best-Price-garanti er selvfølgelig også inkluderet i de nedsatte rejser.
For altid at være godt informeret omkring den næste Crazy Booking Night kan du tilmelde dig til vores newsletter her. Du informeres selvfølgelig også via Social Media. - Kan jeg købe et SnowTrex gavekort? Hvordan kan det indløses? Ja, du kan købe SnowTrex gavekort til skirejser her:
Køb gavekortSådan fungerer indløsningen af gavekort hos SnowTrex:
- Book din rejse på snowtrex.dk og vælg "bankoverførsel" som betalingsmetode for at undgå, at hele rejseprisen bliver opkrævet, og gavekortet dermed ikke længere kan indløses. Efter bookingen modtager du pr. mail en kopi af online-bookingen med dit bookingnummer (tjek eventuelt dit spamfilter).
- Send venligst dette bookingnummer sammen med dit gavekort til info-dk@snowtrex.com. Kort tid efter vil du modtage en automatisk betalingsbekræftelse på værdien af gavekortet.
- Når du modtager rejsebekræftelsen/regningen med den tilpassede værdi, betales det resterende beløb, der vises der. Hvis du ønsker det, kan du ændre betalingsmetoden til kreditkort via betalingslinket.
- Gavekortets gyldighed: 3 år fra udstedelsesdatoen.